Monday, December 20, 2010

Bowling & Nasi Ayam Penyet On Mode

Join family Aisyah p maen bowling..."Big Family Aisyah?..











Saya duduk jer..tak reti nak maen...ambik gambar rajin lah.....hohoho..

Kelaparan setelah seharian bermain.. "Nasi Ayam Penyet pilihan hatiku"..sodappppppppppp...













Lady Bug Note Generators

Sunday, December 19, 2010

Selamat Pagi..Deria Rasa Terasa KFC~~~~

Haloooo..morning everyone....windu lah wit my blog ni..sorry ekkk...lama tak update...huhuhuhu...TINNY busy....ermmmm...u olz dah bekfsat tak?... Saya mengidam lak ni...rasa nak mamam KFC je....huhuhu...






ada sapa-spa tak yang baik hati nak belanja saya.......................???


miss MY HUBBY..
                          
                                                                                             



Lady Bug Note Generators

Tuesday, November 30, 2010

Cara Membuat Coleslaw Yang Sedap (Rasa Serupa / Mirip Macam Coleslaw KFC)

Ada yang suka makan coleslaw? Kalau sesiapa yang pernah makan di KFC mesti pernah makan benda ni. Coleslaw enak dimakan bersama roti, sebagai bahan sayuran burger atau dimakan begitu saja. Tapi kalau asyik nak beli sahaja, tentulah tak sanggup sebab harganya boleh tahan mahal juga. Satu cup kecil, sendiri makan pun tak puas. Apalagi nak makan beramai-ramai atau bersama keluarga.
Senang je...u olz boleh cari resepi coleslaw di internet. Ada macam-macam version. Rasanya pastilah macam-macam juga. Asalkan rajin mencariiiiiiiiiiiiiiii.....
Saya pun peminat coleslaw..kalau mamam di KFC mesti ada benda ni..lebih suka mamam begitu saja..saya pernah try gak buat coleslaw..untuk mamam sorang-sorang..hehe..tak berani nak suruh orang lain rasa..takut tak sedap..Tapi saya buat ekot resipi ni..saya GOOGLE..lama dah..
Tak nak cerita banyaklah, ni dia resepi canggih tu;
Bahan-bahan
  • Kobis Putih 1 kg
  • Lobak Merah 150 gram
  • Mayonis 200 gram
  • Susu Tepung Penuh Krim 4 sudu besar
  • Gula Pasir 5 sudu besar
  • Garam 1 sudu teh (rata)
  • Cuka 1 sudu besar
  • Bekas (plastic container / tupperware) yang mempunyai penutup.
Cara Membuatnya
  1. Kobis dan lobak merah dibasuh bersih-bersih dan keringkan. Setelah itu dihiris dan dicincang kecil-kecil.
  2. Masukkan kobis dan lobak merah yang telah dicincang itu ke dalam bekas yang mempunyai penutup. Biarkan sebentar.
  3. Masukkan mayonnis, susu tepung, gula pasir, garam dan cuka ke dalam mangkuk dan kacau sampai betul-betul sebati. Sebaik-baiknya pakai mixer. Tapi saya bantai pakai sudu jer sebab tak tahu isteri simpan mixer kat mana, nak tanya, dia dah tidur, tak sampai hati nak bangunkan. (Saya buat projek ni tengah malam daaa)
  4. Tuangkan ramuan yang dah sebati itu ke dalam sayuran yang telah dicincang itu lalu dikacau sampai betul-betul rata.
  5. Setelah itu, tutup bekas tu dan simpanlah dalam peti sejuk.
  6. Coleslaw anda akan “matang” dan siap untuk disantap selepas 12 jam. Tanda coleslaw dah matang ialah ia berair dan rasanya “smooth”. Tapi kalau tak sabar, nak makan time tu juga, boleh… tiada siapa nak marah!
Nota Tambahan
  • Kalau tiada cuka, boleh digantikan dengan perahan air limau nipis atau limau kasturi. Kalau tak nak letak terus pun tak apa sebab kemasaman mayonis tu pun dah memadai.
  • Kalau sesiapa yang gemarkan kemanisan, tambahlah gula lebih sket.
  • Kalau sesiapa yang sukakan “milky” tambah lebih susu la.
  • Resepi saya kat atas tu untuk rasa standard. Anda boleh adjust ikut sesuka hati sendiri, lepas tu makan sendiri la.
  • Kalau makan tak habis, don’t worry, boleh simpan dalam peti sejuk hingga seminggu. Cuma perlukan bekas yang bertutup la. Selamat mencuba!
coleslaw ni sangat sedappppppppppppppppppppppp!!..cuba ye geng..





Lady Bug Note Generators

Cara Membuat Donut Yang Simple Dan Sedap

Hoiii..hoi..saya suka DONUT!!! suka sangat-sangat..dan sekarang...... deria rasa terasa donut.....huh!!! teringin.....harap-harap malam ni mimpi donut....hehe..Saya tahu mamam je..tapi nak buat tu memang tak reti....hehe..baru je GOOGLE resipi Donut..tulah nak share dengan korang gak.TINNY tau..korang pun bukan nya pandai buat..pandai melantak je kan..


Ringan-ringankan lah tulang u olz yang berat tu...Try resipi ni otey..kalau jadi..heboh lah kat saya...Jerit kuat-kuat..."SAYA PANDAI BUAT DONUT!!!"..

Tahu buat donut? Tak tahu? Kesiannya… Ada yang sukakan donut? Selalu beli ya? Kenapa tak cuba buat sendiri? Senang, kosnya murah dan gerenti sedap! Ni ada resepi yang saya nak kongsi (memandai je saya..haha..macam lah pernah buat..)
Bahan-bahan Untuk Donut
  • Tepung Gandum 1 kg
  • Ibu Roti Brand Mauripan 1 paket (11 gram)
  • Gula Pasir 7 sudu besar
  • Garam Halus 1 sudu kecil
  • Susu Tepung (Paling bagus yang jenis Full Cream) 1 cawan
  • Marjerin 1 cawan
  • Telur 2 biji
  • Serbuk Penaik / Baking Powder 1 sudu kecil
  • Air secukupnya
Cara Memasak
  1. Isikan ¾ gelas air suam dicampur dengan 1 sudu kecil susu tepung penuh krim atau gula pasir (senang pakai gula pasir jer sebab gerenti jadi – susu tepung kadang ada jenis yang tak sesuai) dan 1 paket ibu roti Mauripan dan dikacau hingga rata. Biar 10~30 minit atau hingga buihnya mengembang naik ke bibir gelas.
  2. Masukkan tepung gandum, gula pasir, garam halus, susu tepung, marjerin, telur, serbuk penaik dan air ibu roti tadi ke dalam besen kecil.
  3. Aduk adunan tersebut dengan dituangkan air sedikit demi sedikit sambil menguli adunan hingga menjadi doh selama kira-kira 30~45 minit.
  4. Tanda adunan telah cukup diuli ialah apabila ia menjadi kurang / tidak melekat pada tangan anda.
  5. Apabila telah selesai menguli, tutup besen yang mengandungi besen kecil tadi dengan kain dan letakkan pada tempat yang hangat supaya ia dapat mengembang dengan cepat dan sempurna. Biar selama kira-kira 1 jam.
  6. Tanda doh telah mengembang dengan sempurna ialah apabila saiznya telah menjadi dua kali ganda dari bentuk asalnya.
  7. Ambil doh yang telah kembang tersebut dan uli sekali lagi kira-kira 30 minit.
  8. Leperkan doh kira-kira berketebalan 5 mm dan cetak dengan pencetak donut.
  9. Biarkan doh yang telah dicetak itu kira-kira 30~60 minit.
  10. Doh yang telah sedia untuk digoreng akan kelihatan telah mengembang dari bentuk asalnya.
  11. Goreng doh dengan minyak masak yang telah cukup panas. Minyak masak mestilah cukup banyak untuk membuatkan doh tenggelam walaupun nanti donut tu akan timbul. Goreng kira-kira 3~5 minit hingga warna bertukar jadi kuning kecoklatan. Paling bagus jika menggunakan deep fryer dengan setting suhu 375°Fahrenheit.
  12. Toskan donut dengan menggunakan kertas tisu serap minyak dan biarkan ia sejuk selama 15~30 minit. Jangan sira kalau donut masih panas, nanti gula akan “menais” / jadi bertepek-tepek basah.
  13. Sira donut dengan gula icing atau dengan gula pasir yang telah dikisar.
  14. Makan dengan beradab dan jangan gelojoh serta jangan lupa baca Bismillah!
Petua & Teknik Efektif
  • Tiada pencetak donut? Jangan panik! Gunakan gelas sebagai pencetak. Gelas kaca atau gelas plastik, dua-duanya boleh. Caranya ialah tekap mulut cawan tersebut pada doh dan pusing-pusingkan dengan tekanan.
  • Lubang tengah itu boleh dibuat dengan menggunakan muncung botol air, tak kiralah botol air mineral atau botol air apa pun.
  • Cara mencetak; Leperkan doh dan taburkan sedikit tepung lalu ratakan biar tak melekit. Lepas tu cetak gunakan gelas pada doh leper tu sampai penuh. Kemudian ambil keluar baki frame doh. Barulah anda buat lubang tengah pulak! Lepas tu pindahkan ke tray yang telah ditabur tepung supaya tak melekat. Doh yang permukaan atas terbalikkan ke bawah.

Heh..heh..nak buat apa tu!! jangan ambik!!!! ni donut saya..hahaha!! HUBBY saya yang belikan..



 YUMMY!!!!!!

SELAMAT MENCUBA!!



Lady Bug Note Generators

Terjah Rahsia Kepala, Telinga, Bibir, Kerongkong, Lidah & lelangit, Kaki dan Di segenap Anggota Badan Anda!

Hi!! selamat malam.. malam yang malas..tersangat malas...saya hiburkan hati dan hilangkan rasa malas..google yang bukan-bukan..kongsi entri yang bukan-bukan gak dengan korang..Rahsia Anggota Badan..korang percaya tak???... percaya atau tak..baca je..otey!!

KEPALA
Jika kulit kepala bergerak-gerak, alamatnya anda akan mendapat pekerjaan dan sesuatu yang boleh membanggakan keluarga..
Sekiranya kepala kanan bergerak-gerak menandakan anda akan dikhianati atau seseorang yang iri hati dan jika kepala kiri bergerak-gerak, seseorang itu akan mendapat harta atau pujian dari sahabat mahupun keluarga..

MATA
Jika ekor mata kanan bergerak-gerak menandakan anda akan melihat orang yang jauh dan jika ekor mata kiri bergerak-gerak alamatnya anda akan mendapat sakit seperti demam atau penyakit-penyakit ringgan..




HIDUNG
Jika hidung kanan bergerak ia bermaksud anda akan menemui musuh dan sekiranya hidung kiri yang bergerak seseorang akan terlepas dari bebanan seperti hutang..

TELINGA
Cuping telingga kanan bergerak-gerak menandakan anda akan memperolehi durian runtuh.Jika cupin telingga kiri pula menandakan anda akan bertemu dengan sahabat lama ataupun adik-beradik yang berjauhan..

BIBIR
Sekiranya bibir kanan bergerak menunjukkan anda berada dalam keadaan aman manakala jika bibir kiri atas bergerak menandakan anda akan menerima berita baik..

Kedua-dua bibir bergerak menandakan akan bertemu kekasih..

LIDAH & LELANGIT
Berlainan pula dengan gerak lidah ia memberi alamat anda akan memperoleh harta.Lelangit mulut bergerak menandakan orang itu mengalami masalah yang berpanjangan..

KERONGKONG
Kerongkong kanan bergerak menandakan anda dalam perhatian dan memperoleh kebaikan daripadanya.Sebaliknya jika kerongkong sebelah kiri menandakan anda akan memperoleh durian runtuh..

BAHU
Gerak bahu kanan menandakan anda akan mendapat pertolongan jika kiri anda akan naik pangkat secara mendadak..

SIKU
Jika siku kanan bergerak alamatnya kebaikan jika geraknya lama pula maksudnya keburukan.Jika siku kiri bergerak maksudnya anda akan mendapat sakit..

TELAPAK TANGAN
Jika telapak tangan kiri bergerak menandakan anda akan memperoleh emas ataupun perak.Jika 4 jari tangan kanan bergerak menandakan harta akan diperolehi..

TELUNJUK
Telunjuk kiri bergerak menandakan rahsia akan terbongkar.Kelingking kiri bergerak menandakan anda akan mendengar nasihat daripada orang jahat..




DADA
Jika dada kanan bergerak menandakan anda akan mendapat kekasih.Sebaliknya jika dada kiri bergerak anda akan memperoleh ketenangan hati..

RUSUK
Rusuk kanan bergerak menandakan terlepas daripada penyakit bahaya.sekiranya rusuk kiri yang bergerak seseorang akan memperoleh harta kekayaan..

PINGGANG
Jika bahagian kanan pinggang bergerak seseorang akan mendapat kebaikan atau kelebihan melebihi daripada anggota badan yang lain dan jika pinggang kiri yang bergerak anda akan memperoleh isteri..

KAKI
Jika pergelangan kaki kanan bergerak menandakan ada orang yang berhasad dengki.Jika kaki kiri pula akan mendapat kebaikan..

Jika kaki atau tapak kaki anda bergerak menandakan ada orang yang menaruh dendam atau anda akan mendapat kesakitan.  Sebaliknya jika tapak kaki kiri yang bergerak anda akan memperoleh kekayaan..

Sekiranya 4 anak kaki kanan bergerak menandakan anda akan mendengar khabar berita sakit.Jika telunjuk kaki kanan bergerak anda seorang yang berhati mulia.Kelingking kaki kanan bergerak menandakan anda akan mendapat pakaian baru..

hahaha..korang percaya ke?...













Lady Bug Note Generators

Bagaimana mengirim duit 50 ringgit ke kubur

Kisah..kisah..kisah KASIH HARI IBU..walaupun sekarang ni bukan hari ibu..macam tak kena je kan post entri yang ada kaitan dengan hari ibu..tapi saya terbaca artikel ni..Sedih kisah ni..tak suka baca kisah sedih..tapi dah terbaca..dah tersedih.. Tak nak sedih sorang-sorang.. Saya share dengan korang ek.. meh kita sedih sesama.. tu pun kalau korang ada perasaan...hehehehhe..

Dipetik dari artikel "Kisah Kasih Hari Ibu"
Lima puluh ringgit bukanlah banyak. Kalau mahu dibelanjakan di gedung besar nilainya terlalu kecil hampir tidak punya erti. Kalau mahu bersantapan enak di hotel berbintang, itu mimpi namanya. Di gerai jalanan mungkin boleh kenyang tapi kalau di restoran hawa dingin mungkin cuma dapat memuatkan perut tiga empat orang. Jangan ambil udang atau ketam! Begitulah kecilnya lima puluh ringgit.
Dulu dulu memang lima puluh ringgit punya nilai yang hebat. Kalau ada dua tiga keping lagi bergaya. Hari ini cuma cukup isi minyak dan suap pada tol yang ternganga di lebuhraya perjalanan Kuala Lumpur ke Ipoh. Itu pun kalau memecut dengan kereta kecil Kancil. Kereta lain entahlah kerana aku tak punya. Dulu lima puluh ringgit sebulan cukup buat belanja sebulan masa aku di kolej. Hari ini kabarnya lima ratus pun belum tentu boleh bernyawa. Tambah pula kalau terpaksa menyewa rumah kerana tidak layak menetap di asrama. Belum terima diploma ijazah sudah berhutang dengan penaja mahu MARA atau swasta. Begitulah adanya.. nilai lima puluh ringgit tidak seberapa.
Seminggu lalu aku pergi berkursus disebuah hotel bersama beratus orang lain mengenai perniagaan. Kami dimotivasi dan diberi tunjuk ajar. Dalam satu sessi seorang peserta kursus naik ke pentas berkongsi cerita. Bukan cerita sedih tapi kisah kejayaannya berniaga. Dulu dia susah. Makan gaji dengan pemerintah,menyabung nyawa untuk negara. Tapi hari ini, atas berkat usaha dia berjaya. Pada penghujung ceritanya, dia berkata dulu dia tidak pernah dapat menghantar wang secukupnya kepada ibu dan bapa lantaran dirinya sendiri tidak pernah cukup juga.Maklum kerja makan gaji yang tidak seberapa.
Setakat lima puluh ringgit dia mampu itupun kadang kadang saja. Tapi hari ini kalau mahu beri seratus dua tidak bermasalah, malah kalau seribu sebulan pun dia mampu. Alhamdulillah katanya!
Teringat aku kisah bermula tahun 1989 sebelum bonda meninggalkan kami sekeluarga. Derita bonda tidak terperi kerana mengidap ketumbuhan di kepala atau lebih brain tumor. Berbulan bonda di hospital. Dia mungkin tidak terlantar atau meraung kesakitan tapi nyatanya jiwa digelodak beribu perasaan. Kepalanya sakit dan lupa lupa. Entah pakar mana yang punya periksa, bonda di rawat bersama orang sakit jiwa. Bonda tidak gila! Cuma lupa lupa kerana sakit di kepalanya itu. Aku sayu bila melawat bonda selang sehari dua. Untuk masuk bertemu bonda aku terpaksa melepasi pintu besi yang berkunci. Bila pintu ditutup... bunyinya macam menutup pintu sel di penjara. Bunyinya cukup menyentuh dan menyiksa jiwa. Aku masih merasakannya.
Dalam wad itu bergaul bonda dengan orang yang gila dan gila gila. Cuba berkawan tapi hampa. Mata bonda sayu tapi masih bergurau dan selalu cuba senyum bila bersama dengan aku. Tidak pasti apa yang bermain di jiwanya waktu itu.Yang pasti, bonda redho. Saban hari dia diberikan pil yang berbagai warna. Kepala yang sakit jadi reda tapi langkahnya tidak menentu kerana dadah yang halal itu. Entah berapa banyak yang bonda makan hingga keliling matanya biru dan pucat. Jalannya longlai seumpama tidak upaya.
Hari Ibu yang lalu aku menangis kerana teringatkan kisah lima puluh ringgit! Teringatkan bonda yang doktor kata gila. Aku sendu teringatkan kata bonda "Kalau kau sudah habis belajar di kolej dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk emak? Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah". Berderai air mata aku. Hari ini kalau bonda mahu lima ratus sebulan pun aku mampu. Aku boleh kirimkan. Tapi bonda sudah tiada. Aku tidak berkesempatan.. bukan lima puluh ringgit.. lima puluh sen pun tidak sempat aku kirimkan! Alfatihah, alfatihah, alfatihah.
Kamu beruntung kerana kamu masih ada ibu. Kirimkan walaupun lima puluh ringgit. Kamu masih sempat lagi kerana ibu kamu yang hidup mungkin perlukan lima puluh ringgit itu. Andai ibu kamu telah pergi.. kamu juga SANGAT beruntung kerana kamu anak yang soleh selalu berpeluang mengirimkan doa untuk ibumu! Ziarahlah ibu bila ada kesempatan. Sebelum kamu terpaksa menziarah pusaranya...


Ek..ada gambar duit lah....hehe..jom tengokkkkkkk..... Hehe.. gambar ni saya upload dalam facebook saya..lama dah..ramai juga "budak-budak gila duit' komen...hehe..pantang ek korang tengok duit....










boleh tahan juak gila duit....hehe..







Lady Bug Note Generators

Tambah Khasiat Mi Segera (buat pemgemar mee segera)

Morning everyone........ TINNY nak mencanang entri baru.... :-
Info menarik buat pengemar mee segera dan juga saya sendiri...nak tau? Kenalah rajin baca karangan pjg lebar kat bwh ni ye:


SEBUT saja mi segera, pasti ada yang memperlekeh dan menganggap ia makanan picisan. Sebenarnya ia boleh dibuat penambahbaikan dengan menambahkan bahan makanan lain yang lebih menyihatkan. 

Pengambilan mi segera seharusnya ditambah dengan hidangan protein, serat dan sayuran bagi menyeimbangkan pengambilan zat makanan dalam diet seharian setiap individu.

Pakar pemakanan, Gaiyal Subramaniam berkata, mi segera sememangnya sesuai diambil sebagai alas perut bagi mereka yang tidak sempat mengambil hidangan sempurnaTetapi seelok-eloknya ubah cara penyediaan hidangan mi segera tersebut supaya ia lebih berkhasiat dan mengenyangkan.

‘‘Hidangan mi segera biasanya mengandungi banyak kandungan sodium ataupun garam yang boleh menyebabkan masalah kepada tubuh.

“Oleh itu perlu diberi perhatian dengan menambahkan komponen makanan seperti protein, serat dan sayuran bagi memberi keseimbangan dalam sajian mee segera itu,’’ katanya pada bengkel kulinari bersama media di Kuala Lumpur, baru-baru ini.
Bengkel kulinari bersama media itu diadakan sempena Persidangan Kemuncak Mi Segera Sedunia (WINA) kali ke-7 yang akan diadakan pada 20 hingga 22 April 2010 di Kuala Lumpur. Tema persidangan ialah Makanan Dunia - Bersama Menjayakannya. 

Menurut Gabenor WINA, Izham Mohamed, persidangan berkenaan diadakan bagi memberi penjelasan mengenai mi segera yang boleh dijadikan hidangan menyihatkan dan membetulkan tanggapan bahawa ia adalah makanan yang tidak menyihatkan.

Beliau yang juga Pengarah Eksekutif Pemakanan-Malaysia dan Singapura, Nestle Products Sdn. Bhd., memberitahu, persatuan amat komited untuk menjadikan mi segera sebagai ‘makanan dunia’ setaraf dengan makanan asasi lain seperti nasi, pasta dan roti. 

‘‘Objektif WINA adalah untuk memajukan industri dan mengukuhkan diet penduduk di seluruh dunia dengan memperbaiki kualiti mee segera serta meningkatkan kadar pengambilan makanan ini.

‘‘Pada 2009, kira-kira 93.6 bilion hidangan mi segera dinikmati dengan purata lebih 13 hidangan bagi setiap penduduk dunia. Ini menunjukkan penerimaan tinggi terhadap makanan kecemasan tersebut. Ia jelas menunjukkan mi segera adalah ‘makanan dunia’,” katanya.

Sementara itu, bengkel kulinari WINA itu bertujuan untuk menampilkan kreativiti, kecanggihan serta kesedapan mi segera tanpa menjejaskan nilai khasiat bagi setiap hidangan.

Chef Nathalie Arbefeuile dari Nathalie Gourmet Studio telah menyediakan tiga hidangan iaitu mi segera berkuah cendawan bersama udang tempura, dada ayam bertatah tiga lada bangala dan sayuran serta sarbat ros mee segera dengan laici dan buah rasberi.

Hidangan ini telah mengubah tanggapan betapa masakan mi segera boleh dipelbagaikan sama ada sebagai ramuan dalam hidangan barat atau makanan timur, malah boleh juga dijadikan pencuci mulut.












Lady Bug Note Generators

Saturday, November 27, 2010

Senda Pagi

Morning sayang-sayangku..hei..malas na sa pagi tuk..mah nyawa ku.. (bahasa sarawak..sorry ek pada yang tak faham..saya SARAWAKIAN..hehe..)..Ngantuk ni geng..berusaha nak "fresh" kan mata..Baru je melelapkan mata jam 4.45a.m tadi..... (jadi kelawar kedak ktk org bah)..hehehe! Pagi-pagi cmne elok kalau kita sendakan mata dengan ENTRI yang "funny" kit..bacalah...........

1) Seorang jururawat di hospital sakit jiwa ternampak pesakitnya sedang menulis surat..

Jururawat: Tulis surat kat sapa tu, pak cik?
Pesakit : Aku tulis surat kat diri aku sendiri..
Jururawat: Jadi..apa yang pak cik tulis?
Pesakit : Mana aku tau? Esok pagi bila posmen hantar, baru la aku boleh baca..

2) Seorang jururawat di hospital sakit jiwa ternampak seorang pesakitnya sedang memancing ikan di dalam baldi..

Jururawat: Banyak ke ikan dalam baldi tu pak cik?
Pesakit : Kau gila? Dalam ni mane ade ikan..

3) Sekolah menengah tempat Mazlan belajar baru dibuka. Sempena dengan sesi baru itu, sekolah berkenaan telah memperkenalkan satu peraturan baru mewajibkan ibu bapa pelajarnya menghubungi sekolah seandainya anak mereka tidak dapat hadir pada hari tersebut.
Suatu hari, Mazlan berpakat dengan kawan-kawannya untuk pontengdan pergi menonton wayang di KLCC. Sebaik sahaja ibu bapa ke tempat kerja, Mazlan terus menelefon pejabat sekolah di Ampang. Kata Mazlan,
" Hello...encik, saya nak beritau yang anak saya, Mazlan, pelajar 1D, tak dapat ke sekolah hari ini. Dia demam panas."
"Oo... macam tu. Kesiannya," jawab kerani bertugas, " saya akan maklumkam kepada guru kelas Mazlan. Tapi sebelum tu, boleh saya tau, siapa bercakap di sana?"
" Bapak saya," balas Mazlan..

Senda pagi Suami isteri


4) Ketika makan tengahari bersama, Pian berbual dengan Amat jiran sebelah rumahnya.

Pian: “Amat, aku dengar semalam kau bertengkar dengan isteri kau?”
Amat: “Ya betul…”
Pian: “Mesti hebat kan? Jadi akhirnya macam mana?”
Amat: “Akhirnya dia berlutut di depan aku…”
Pian: “Wuahhhh hebat sekali kau… kau memang jantan sejati, kemudian apa kata isteri kau?”
Amat: “Isteri aku berteriak dengan kerasnya, “Hei kalau kau anak jantan, keluarlah dari bawah katil tu dan hadapi aku!!”
Pian: “@#$!%^&%”


5) Seorang lelaki telah menginap di sebuah hotel di KL. Terdapat sebuah komputer di dalam bilik hotel itu. Dia pun mengambil keputusan untuk menghantar e-mail kepada isterinya.
Malangnya, dia telah tersalah taip alamat e-mail isterinya dan tanpa mengetahui kesilapan itu, dia pun terus menghantar e-mail tersebut. Di sebuah rumah di Kedah pula, seorang janda baru sampai ke rumahnya selepas pulang daripada majlis pengebumian suaminya. Janda tersebut mengambil keputusan untuk menyemak e-mailnya untuk melihat sekiranya terdapat mesej daripada saudara-mara dan teman-temannya. Selepas membaca e-mail pertama itu si janda tersebut pun pengsan. Anak lelaki janda tersebut pun bergegas ke bilik ibunya dan mendapati ibunya terlentang di lantai dan dia pun membaca mesej di dalam skrin komputer:

To : Isteri kesayanganku
Date : 16 May 2002
Subject : Abang telah selamat sampai

Abang tahu Sayang pasti akan terkejut dengan kehadiran mesej ini. Mereka telah menyediakan komputer di sini pada ketika ini dan kita boleh menghantar e-mail kepada sesiapa sahaja terutama insan kesayangan kita.
Abang telah selamat sampai dan telah menginap dengan aman di sini. Abang lihat semuanya telah di sediakan di sini untuk kedatanganmu pada hari esok.Semoga berjumpa denganmu nanti, Sayang. Abang harap perjalananmu ke sini nanti lebih bermakna seperti apa yang telah Abang lalui ketika ini.


Cara Mengelak di Rompak
  • Untuk rumah, pasang perangkap tikus sebanyak mungkin, letakkan umpan emas atau besi atau 

         duit.
  • Untuk melindungi kereta anda, langgar apa-apa agar kereta anda kemek, pancitkan tayar anda, beli rim second hand yang buruk, beli ezsos paling murah dan jangan letak stiker pada kereta anda.
  •  Untuk motor, pancitkan tayar, cabut spark plug dan sentiasa memastikan tangki minyak kosong.
  • Untuk anak anda, beli pakaian bundle untuk mereka pakai, beri hanya 50 sen sehari pada mereka.
  • Untuk anda sendiri, jangan suka menunjuk (berdosa tau !!!)

Sekian..





Lady Bug Note Generators

Friday, November 26, 2010

Tinny BuShaN!!

Sangat bosan dan tak dapat tidur..hm..nak wat apa?...maen-maen kat blog ni je..  Boring-boring cmne..saya upload pic  ek..ala..tayang muka sekali-sekala..lagipun kat facebook album-album saya dah PRIVATE..haha padan muka korang tak dpat tengok!!..

Suka gambar ni..




Eh..eh..gambar lama lah..rambut panjang...windu rambut panjang ni!!!..(sorry sexy kit).. "jangan marah HUBBY ku"..hehehe..



Tayang muka boring..

Tayang bibir merah..takp sekali-sekala.. (selalu je..)..hehe.. 

Macam cerita P.Ramli..Duduk takde kerusi..hehe..





P/s: No right click!! emuahxxx!!









Lady Bug Note Generators

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...